Sekcja Wydawnictw Dziecięcych i Młodzieżowych zaprasza na panel dyskusyjny „Co zrobić, by dzieci kojarzyły czytanie z przyjemnością. Propozycje uatrakcyjnienia procesu czytania”. Spotkanie odbędzie się podczas Międzynarodowych Targów Książki. Skierowane jest do nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz bibliotekarzy i animatorów.

Cel: krótka diagnoza obecnej sytuacji dot. czytelnictwa i miejsca książki w szkołach i przedszkolach, następnie przedstawienie pomysłów, dobrych praktyk na uatrakcyjnienie procesu czytania już istniejących i tych, które dopiero wejdą w praktykę, oraz zebranie opinii, pomysłów od nauczycieli obecnych na panelu (możliwość zadania pytań, ankieta popanelowa)

Data: czwartek 23 maja 2024 r. godz. 13.00-13.50

Miejsce: Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie, Pałac Kultury i Nauki, sala Goethego (II piętro, za Salą Marmurową)

Organizatorem wydarzenia jest Sekcja Wydawnictw Dziecięcych i Młodzieżowych Polskiej Izby Książki.

Prelegenci:

Marta Lipczyńska-Gil (redaktor naczelna Kwartalnika RYMS, autorka książek dla dzieci)

Edyta Plich (Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży oraz Alternatywna Lista Lektur),

Przemek Staroń (Nauczyciel Roku 2018, psycholog, kulturoznawca, twórca Szkoły Bohaterek i Bohaterów)

oraz Gabriela Dul (Instytut Książki, promotorka czytelnictwa, polonistka, biblioterapeutka, członkini Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego i Polskiej Sekcji IBBY)

Dyskusję poprowadzą: Anna Nowacka-Devillard (przewodnicząca Sekcji Wydawnictw Dziecięcych i Młodzieżowych PIK) oraz Małgorzata Roman-Zakrzewska (dziennikarka, autorka książek dla dzieci).

LINK DO ZAPISÓW:

https://forms.gle/P4SNGp2S9QJ4UgVV8

Pakiety dla nauczycieli będą zawierać: materiały promocyjne wszystkich 13 wydawnictw Sekcji, materiały akcji #tatatezczyta, katalog wybranych książek 13 wydawnictw Sekcji

Panelowi będzie towarzyszyć wystawka książek wybranych do katalogu Sekcji Wydawnictw Dziecięcych i Młodzieżowych PIK

(informacja nadesłana)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj