Z inicjatywy Wydawnictwa Tatarak oraz Fundacji Powszechnego Czytania ruszyła kampania pod hasłem #TataTeżCzyta.
Statystyki pokazują, że mężczyźni i chłopcy czytają znacząco mniej niż kobiety i dziewczynki. Chcemy to zmienić!
Od 23 kwietnia przez najbliższe dwa miesiące, aż do Dnia Ojca, obserwujcie #TataTeżCzyta – pod tym hasłem wydawcy, autorzy, biblioteki (i każdy kto zechce!) będą polecali książki do czytania z tatą, dziadkiem czy bratem.
Pobierzcie darmowy ebook „Supermoc książek #TataTeżCzyta” na stronie tatatezczyta.pl – dowiesz się co, kiedy czytać i dlaczego to tak ważne dla Twojego dziecka i Ciebie.
Śledźcie nasze działania – zobacz jacy znani Tatusiowie pokazują, że #TataTeżCzyta
Kampania powstała dzięki szerokiemu porozumieniu: nasza #CzytelniczaMasaKrytyczna, to ponad 30 wydawców, dystrybutorzy, księgarze i bibliotekarze, samorządowcy i instytucje, firmy i przede wszystkim ludzie dobrej woli.
Zapraszamy do wspólnej zabawy książką – huknijmy razem: #TataTeżCzyta!!!
Patronat honorowy:
Biblioteka Narodowa
Organizatorzy kampanii:
Wydawnictwo Tatarak i Fundacja Powszechnego Czytania
Partnerzy projektu:
Miasto Warszawa, Unia Metropolii Polskich, KBF, Wrocławski Dom Literatury, Polska Izba Książki, Fundacja Olgi Tokarczuk, Fundacja Edico, Dystrybucja Platon, Taniaksiazka.pl, Czasdzieci.pl, Festiwal Ojce i Dziatki, Drukarnie: Abedik, Perfekt, Anczyca, Sowa.
Wydawnictwa polecające książki w projekcie:
Agora dla dzieci, Albus, Babaryba, Bajka, Bosz, Czytalisek, Druganoga, Dwukropek, Storyhouse Egmont, Entliczek, Ezop, Format, Harperkids, Hokus-pokus, Mamania, Media Rodzina, Muchomor, Olesiejuk, Papilon, Polarny Lis, Poradnia K, Powergraph, Prószyński, PWN, Rebis, Świetlik, Tako, Tatarak, Widnokrąg, Wilga, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa, Znak.
(informacja organizatora)